Gepost op

‘Dragen dure merkkleding maakt succesvoller’

dure merkkleding maakt succesvoller

Voor diegenen die snel meer succes willen bereiken, lijkt de oplossing gevonden door twee gedragswetenschappers van de Universiteit van Tilburg. Het dragen van dure merkkleding maakt je namelijk succesvoller. Het is even sparen om een dure polo te kunnen veroorloven, maar in een later stadium werpt het zijn vruchten af.

Onderzoek
Marijn Meijers en Rob Nelissen deden jarenlang onderzoek naar de invloed van merkkleding op mensen. Bij een van de vele tests collecteerden proefpersonen voor de Hartstichting. De een kreeg een Lacoste-polo aan, de ander moest het doen met een goedkope merkloze polo. Wat bleek: “Aan het einde van de avond hadden degenen met een Lacoste polo meer geld opgehaald dan de mensen zonder die polo”, vertelt Meijers aan de Wereldomroep.”Het was maar 20 cent meer per keer, maar vervolgens hebben we dat uitgerekend en het telde op tot 25 harttransplantaties per jaar”, zegt Meijers.

Merk of merkloos
Hier moet wel bij worden vermeld dat alleen de prestigieuze merken zorgen voor meer succes. Overigens levert merkloze kleding niet direct problemen op: “Een Zeeman polo hoeft niet slecht te zijn, maar je hebt liever niet zichtbaar op je borst dat die polo van de goedkoopste kledingzaak van het land komt”, aldus de wetenschapper.